A començaments del segle XVII la comarca del Maresme està en ple desenvolupament. Els motors econòmics són el vi i l’aiguardent. Aquesta és l’època del naixement de les primeres cases que es documenten en el Veïnat de Mar: Can Manent (1616) i Can Batlle (1626).
Hi havia barraques a la platja, però Can Manent és la primera masia documentada de Premià. L’any 1686 Can Manent era una parada de les diligències que feien el trajecte Barcelona-Perpinyà pel Camí Ral. També tenia dret a fleca, taverna i fonda. Així podia atendre a cavalleries i viatgers.
A la documentació de Can Manent consta que al segle XVIII els amos venen tota una sèrie de peces de terra per fer-hi cases. Les cases de cós. Aquestes cases eren ja al segle XVIII l’habitatge característic dels pescadors i mariners catalans; gent de mar que sovint també feia de pagès i, per això, les cases tenien un hort al davant i un pati al darrere. (+info: Les cases de cós).
A principis del segle XX a Premià de Mar no hi havia cap entitat bancària. Però a Can Manent tenien una caixa forta i la gent hi guardava els seus estalvis. Aquesta situació es va mantenir fins a l’establiment de la Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, la primera a instal·lar-se a Premià.
L’any 1977 l’Ajuntament compra la masia i comença les reformes per ubicar-hi la biblioteca municipal, la qual es va inaugurar l’any 1984 i es va traslladar l’any 2010 a un nou edifici. El Museu Municipal d’Estampació Tèxtil va ocupar la planta baixa de la masia des de 1986 fins el 2001. En l’actualitat, la masia acull l’entitat De Bòlit!, coordinadora de colles de cultura popular i tradicional.
Artista: Cristina Gutiérrez
Cristina Gutiérrez va néixer a Barcelona el 8 de Març de 1967 i viu a Premià de Mar des de 1999. Sempre ha estat interessada en el món infantil i per això va estudiar Educació. Cal destacar que va créixer amb quatre germanes i té tres filles, que solen estar representades a les seves obres, impregnades d’un temps pretèrit i una certa malenconia, a través de la figura femenina, destacant la força emocional i la importància dels gestos. Va perfeccionar la seva tècnica en diverses escoles d’art com El Traç, l’Andana, el Real Cercle Artístic i l’Institut Barcelonès d’Art.